MX2 ST model od Ripmaxu Nahoru
Stav: letuschopný
MX2 na RC album.cz
ZDE:
Rozpětí: 1210mm
Letová hmotnost:
Osazení: Typ: Hmotnost: Cena:
akrobat MX2 ST model 894g 3299,-
trup 434g
křídlo 284g
směrovka 38g
výškovka 38g
podvozek 60g
vrtule s unašečem 34g
kryt baterie 4g
bižuterie 2g
baterie PowerHD 2200mAh 3S 178g 944,- (další 2 lipolky ModelleXXpert WhiteLine 2200mAh (25C/50C) za
1006,-
přijímač Futaba R-6106HF 7g 1512,-
nová serva VOP a SOP PowerHD 1900A 258,-
1079g 5755,- (po výměně serv 6013,-)
celkem celkem
Stav: letuschopná
Video ze záletu je
ZDE:
Proxima na RC album.cz
ZDE:
Rozpětí: 2780mm
Letová hmotnost: 2218g (trup 1206g, levé křídlo 410g, pravé křídlo 428g, výškovka 58g, ocelové spojky křídel 116g)
Křídla k trupu přelepuji lepící páskou Pritt šíře 19mm. (zakoupena v Baumaxu - měli jí u pokladny). Nezanechává po odlepení lepivou plochu.
Osazení: Typ: Hmotnost: Cena:
elektrovětroň Proxima II 1072g 4300,-
(trup 292g, L křídlo 348g, P křídlo 364g, výškovka 56g, směrovka 8g, balsová sestava přepážek + motor. přepážka 70g, steven 4g, ocelové spojky křídla 116g)
motor: POWER HD 3548 - 05 170g --- 2175,- (COMBO)
Návod
regulátor: POWER HD ESC 50A 30g _/
Návod
+ zlacené konektory Jinno 4mm 4g 50,-
kužel: kužel E s turbo kleštinou 40-5-8-3mm 18g 284,-
sklopná vrtule: Aero-naut 14 x 8" 20g 227,-
baterie motor: ElectriFly 3200mAh 25C 3S 246g 966,-
baterie přijímač: 5x NiMh Sanyo Eneloop 2000mAh 134g 404,- (již dříve používaná v Yaku 54)
přijímač: Futaba R7008SB 2,4GHz (+ spínač) 11g + 11g 0,- (zakoupen s vysílačem Futaba T14SG)
serva: křidélka: 2x HS 81 38g 550,- (2x 275,-)
klapky: 2x HS 82MG 38g 734,- (2x 367,-)
směrovka: HS 311 43g 201,-
výškovka: HS 65HB 11g 459,-
elektroinstalace: 4x prodlužovací servokabel 10cmm ----25g 90,- (4x samec, 4x samice)
1x prodlužovací servo kabel 5cmm 5g 48,- (1x samec, 1x samice)
prodlužovací kabel s konektory (5m) ---/ 194,- (5 samců 9,- 5 samic 13,- 1 prodluž. kabel 202,-)
telemetrické čidlo SBS-01A 3g 1396,-
externí kabel CA-RVIN 700 3g 439,-
celkem: 2180g celkem: 12517,- Kč
Yak 54 od Phoenix Model Nahoru
Stav: po opravě a zalétnutí prodán v březnu 2011 za 3500,- Kč.
Popis poškození: vylomen motor s přepážkou a nějaké to žebro, zničené převody a páčka serva plynu HS-55
Počet letů: 6
Rozpětí: 1425 mm
Hmotnost: 2600g
Ovládání: křidélka, výškovka, plyn, směrovka
Výbava: motor ASP S52A II
přijímač: Futaba R617FS 2,4 GHz
serva: křidélka - 2x GWS S03N STD
výškovka - GWS Park ( toto servo se stalo modelu osudným )
(Při letu kolmo dolů těsně nad zemí přitáhl výškovku. Servo nemělo tu sílu a strhly se převody...)
plyn - HS-81
směrovka -GWS Park
baterie - 5-ti článek Sanyo Eneloop 2000mAh 6V (5x1,2V)
Tady je motor ASP S52A II


Stav: Prodáno 2.9.2009 za 800,- Kč
Počet letů: nepočítáno, ale hodně :)
Rozpětí: 1010 mm
Ovládání: výškovka, směrovka, motor.
Možnost dalšího serva i křidélka, ale řízení s křidélky žádná sláva (vyzkoušeno-moc měkká křidélka, vítr si s nima hraje jak chce), škoda peněz za servo (HS-55), navíc si poškodíte křídlo vyříznutím křidélek.
Výbava: motor - stejnosměrný 480
regulátor - původní shit odešel, tak jsem zakoupil JES 020 od Jeti Model
přijímač - 4k originál (na takovéto modely dobrý, ale do většího se spalovacím motorem bych to neriskl. Vadí mi jeho provozní teploty ,
kolem 6°C už cukaly serva

)
serva -2x PC-06 (shitový číňan) i když zatím fungují...
baterie - 600mAh 8článek 9,6V (váha 114g)
Belanca Decathlon 480 z EPP byla mojím prvním letadlem. Je to stavebnice typu ARF jako RC set (letadlo + vysílač 4 kanál FM). Létala pěkně, ale čas letu na jeden akumulátor byl kolem 5 minut. Můj rekord 7:35 min. Baterie typu NiMh 600 mAh (9,6 V) má váhu kolem 114g. Chlazení této baterie v modelu při letu se mi zdá nedostačující, protože po pětiminutovém letu byla baterie pěkně horká, což k trvanlivosti asi moc nepřispěje. Navíc motor Belanky také neoplývá nějakým výkonem. Tak akorát aby vytáhl model nahoru a potom to chce energii šetřit a létat do kruhu a snažit se co nejdéle držet výšku letu. Jinak při letu většinou s plným výkonem po 3 minutách přemýšlet o přistání. Samotné letadlo je moc lehké a mírně silný vítr s ním nahoře pěkně cvičí, takže požitek z letu není nejlepší, je to spíš boj s větrem. Další ze slabin tohoto éra je podvozek, který dovolí přistát jen na rovné ploše (např. asfalt), při kontaktu s travnatým povrchem se mě vždy vylomil. Po této zkušenosti jsem jej vyjmul a přistával na břicho.
Ale abych nepsal jen kritiku, mám na něj také dobré vzpomínky. Naučil mě základy řízení modelu. Po haváriích stačilo nějaké to lepeníčko a letadýlko bylo připraveno k letu. Baterie letadla doporučuji nabíjet těsně před letem. Jedna trvá cca 2,5 hod s originální nabíječkou a když máte nabíjet třeba 5 accu, je to dlouhá doba. Proto jsem si koupil nabíječ Joycharger od fa. Dualsky. Doba jedné baterky trvala 1 hod a 6 min, takže dopoledne jsem nabíjel a odpoledne 1 hodinu na poli létal. Baterie vydržely 1 rok a po zimě stratily výkon a nebyly k použití.
S tímto modelem jsem létal v roce 2006 až 2007, než mě postupně všechny baterky odešly. Jedna stojí cca 350 kč, já jich měl 5! Katastrofa! Do nákupu dalších se mi už nechtělo a začal jsem přemýšlet o letadlu na spalovací motor. Došlo k několika úvahám, jaký zvolit model. Akrobat nebo hornoplošník? Nakonec zvítězil akrobat, ale hornoplošníka si do budoucna pořídím taky!
