DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

RC modely letadel

Moje modely:

                              

Třeba někdy něco nového?  -  Flash NG od RC Factory

                              

 

MX2 ST model od Ripmaxu  -  Proxima II od Reichard Modelsport

                                   
Yak 54 od Phoenix Model  -  Belanca Decathlon 480 (RC set)

 

- seřazeno od nejnovějších -
 Flash NG od RC Factory                                                              Nahoru
Stav: letuschopný

Flash NG na RC album.cz ZDE:

Rozpětí: 910mm
Délka 900mm
Letová hmotnost: 300g
Osazení:
    vrtule: GWS 9/4
    motor: T-Motor AT2206-17 Tiger KV=1500
    regulátor: ESC Power HD 20A
    serva: Power HD 1581 HB
    přijímač: Futaba R2106GF
    baterie: Crack Power 600mA 3S, po jejich dosloužení Power HD 600mA 3S
 MX2 ST model od Ripmaxu                                                              Nahoru
Stav: letuschopný

MX2 na RC album.cz ZDE:

Rozpětí: 1210mm
Letová hmotnost:
Osazení:                                   Typ:                                 Hmotnost:                      Cena:
akrobat                            MX2 ST model                           894g                            3299,-
                                                                trup                        434g
                                                               křídlo                      284g
                                                            směrovka                   38g
                                                             výškovka                    38g
                                                            podvozek                    60g
                                                    vrtule s unašečem           34g
                                                          kryt baterie                     4g
                                                          bižuterie                         2g

baterie                             PowerHD 2200mAh 3S           178g                               944,- (další 2 lipolky ModelleXXpert WhiteLine 2200mAh (25C/50C) za 1006,-
přijímač                           Futaba R-6106HF                         7g                              1512,-
nová serva VOP a SOP     PowerHD 1900A                                                            258,-

                                                                                               1079g                            5755,- (po výměně serv 6013,-)
                                                                                              celkem                        celkem

Proxima II od Reichard Modelsport                                          Nahoru
Stav: letuschopná

Video ze záletu je ZDE:
Proxima na RC album.cz ZDE:

Rozpětí: 2780mm
Letová hmotnost: 2218g (trup 1206g, levé křídlo 410g, pravé křídlo 428g, výškovka 58g, ocelové spojky křídel 116g)
Křídla k trupu přelepuji lepící páskou Pritt šíře 19mm. (zakoupena v Baumaxu - měli jí u pokladny). Nezanechává po odlepení lepivou plochu.

Osazení:                                   Typ:                                    Hmotnost:                           Cena:
elektrovětroň                       Proxima II                                 1072g                               4300,-
                          (trup 292g, L křídlo 348g, P křídlo 364g, výškovka 56g, směrovka 8g, balsová sestava přepážek + motor. přepážka 70g, steven 4g, ocelové spojky křídla 116g)
motor:                       POWER HD 3548 - 05                           170g                        --- 2175,-  (COMBO)   Návod
regulátor:                 POWER HD ESC 50A                              30g                         _/                                   Návod
                                      + zlacené konektory Jinno 4mm           4g                                   50,-
kužel:           kužel E s turbo kleštinou 40-5-8-3mm              18g                                 284,-
sklopná vrtule:          Aero-naut 14 x 8"                                     20g                                227,-
baterie motor:      ElectriFly 3200mAh 25C 3S                      246g                               966,-
baterie přijímač:     5x NiMh Sanyo Eneloop 2000mAh     134g                                 404,-  (již dříve používaná v Yaku 54)
přijímač:                   Futaba R7008SB 2,4GHz (+ spínač)    11g + 11g                          0,-  (zakoupen s vysílačem Futaba T14SG)
serva: křidélka:                  2x  HS 81                                        38g                                   550,-   (2x 275,-)             
            klapky:                     2x HS 82MG                                   38g                                   734,-   (2x 367,-)
            směrovka:                   HS 311                                       43g                                   201,-
            výškovka:                     HS 65HB                                    11g                                   459,-
elektroinstalace: 4x prodlužovací servokabel 10cmm   ----25g                                    90,-  (4x samec, 4x samice)
                              1x prodlužovací servo kabel 5cmm             5g                                    48,-  (1x samec, 1x samice)
                               prodlužovací kabel s konektory  (5m) ---/                                          194,-  (5 samců 9,- 5 samic 13,- 1 prodluž. kabel 202,-)
telemetrické čidlo SBS-01A                                                        3g                                 1396,-
externí kabel CA-RVIN 700                                                          3g                                   439,-

                                                                                   celkem:  2180g               celkem: 12517,- Kč

Yak 54 od Phoenix Model                                                           Nahoru

 
 
 
Stav: po opravě a zalétnutí prodán v březnu 2011 za 3500,- Kč.
Popis poškození: vylomen motor s přepážkou a nějaké to žebro, zničené převody a páčka serva plynu HS-55
 
Počet letů: 6 
Rozpětí: 1425 mm
 
Hmotnost: 2600g 
Ovládání: křidélka, výškovka, plyn, směrovka
 
Výbava: motor ASP S52A II
              přijímač: Futaba R617FS 2,4 GHz
              serva: křidélka - 2x GWS S03N STD
                          výškovka - GWS Park ( toto servo se stalo modelu osudným ) 
                                                                 (Při letu kolmo dolů těsně nad zemí přitáhl výškovku. Servo nemělo tu sílu a strhly se převody...)
                          plyn - HS-81
                          směrovka -GWS Park
                          baterie - 5-ti článek Sanyo Eneloop 2000mAh 6V (5x1,2V)
 
Tady je motor ASP S52A II
 
 

Belanca Decathlon 480 (RC set) v roce 2006                        Nahoru

 
Stav: Prodáno 2.9.2009 za 800,- Kč
Počet letů: nepočítáno, ale hodně :)
 
Rozpětí: 1010 mm
 
Ovládání: výškovka, směrovka, motor.
              Možnost dalšího serva i křidélka, ale řízení s křidélky žádná sláva (vyzkoušeno-moc měkká křidélka, vítr si s nima hraje jak chce), škoda peněz za servo (HS-55), navíc si poškodíte křídlo vyříznutím křidélek.
 
Výbava: motor - stejnosměrný 480
              regulátor - původní shit odešel, tak jsem zakoupil JES 020 od Jeti Model
              přijímač - 4k originál (na takovéto modely dobrý, ale do většího se spalovacím motorem bych to neriskl. Vadí mi jeho provozní teploty ,
                                 kolem 6°C už cukaly serva )
              serva -2x PC-06 (shitový číňan) i když zatím fungují...
              baterie - 600mAh 8článek 9,6V (váha 114g)
 
Belanca Decathlon 480 z EPP byla mojím prvním letadlem. Je to stavebnice typu ARF jako RC set (letadlo + vysílač 4 kanál FM). Létala pěkně, ale čas letu na jeden akumulátor byl kolem 5 minut. Můj rekord  7:35 min. Baterie typu NiMh 600 mAh (9,6 V) má váhu kolem 114g. Chlazení této baterie v modelu při letu se mi zdá nedostačující, protože po pětiminutovém letu byla baterie pěkně horká, což k trvanlivosti asi moc nepřispěje. Navíc motor Belanky také neoplývá nějakým výkonem. Tak akorát aby vytáhl model nahoru a potom to chce energii šetřit a létat do kruhu a snažit se co nejdéle držet výšku letu. Jinak při letu většinou s plným výkonem po 3 minutách přemýšlet o přistání. Samotné letadlo je moc lehké a mírně silný vítr s ním nahoře pěkně cvičí, takže požitek z letu není nejlepší, je to spíš boj s větrem. Další ze slabin tohoto éra je podvozek, který dovolí přistát jen na rovné ploše (např. asfalt), při kontaktu s travnatým povrchem se mě vždy vylomil. Po této zkušenosti jsem jej vyjmul a přistával na břicho.
Ale abych nepsal jen kritiku, mám na něj také dobré vzpomínky. Naučil mě základy řízení modelu. Po haváriích stačilo nějaké to lepeníčko a letadýlko bylo připraveno k letu. Baterie letadla doporučuji nabíjet těsně před letem. Jedna trvá cca 2,5 hod s originální nabíječkou a když máte nabíjet třeba 5 accu, je to dlouhá doba. Proto jsem si koupil nabíječ Joycharger od fa. Dualsky. Doba jedné baterky trvala 1 hod a 6 min, takže dopoledne jsem nabíjel a odpoledne 1 hodinu na poli létal. Baterie vydržely 1 rok a po zimě stratily výkon a nebyly k použití.
 
S tímto modelem jsem létal v roce 2006 až 2007, než mě postupně všechny baterky odešly. Jedna stojí cca 350 kč, já jich měl 5! Katastrofa! Do nákupu dalších se mi už nechtělo a začal jsem přemýšlet o letadlu na spalovací motor. Došlo k několika úvahám, jaký zvolit model. Akrobat nebo hornoplošník? Nakonec zvítězil akrobat, ale hornoplošníka si do budoucna pořídím taky!